Sabtu, September 05, 2009

Cangloon

Pagi ni aku ke Cangloon, singgah di Titi Gajah ambil Zuki dan kami meluncur laju ke Universiti Utara Malaysia. Sampai kira-kira jam 9.30 am. Agak terlambat sebab kelas bermula jam 9.00 pagi.
Dr Laily Hashim menegur kami dengan mengatakan kelasnya bermula seawal jam 9, bukan 9.30 pagi. Kami hanya mampu tersenyum dengan sindirannya.

Jam 12, kelas Java bermula. Dr Fauziah memulakan dengan mengemukakan soalan-soalan latihan lesson yang telah dipelajari pada minggu-minggu lepas. Aku dan Zuki terkedu, kerana tidak prepair tentang latihan2 tu. Kami just dapatkan pertolongan dari kengkawan yang tahu. Selesai menjawab perasaan jadi amat selesa dan hati jadi lega. Selamat lagi.

3 petang, pulang dari Cangloon, aku tidak singgah di rumah Zuki kerana belum solat Zohor lagi. Sampai saja di rumah, aku saksikan semua anak-anak sibuk dengan buku mereka masing-masing. Alangkah sejuk dan bahagianya rasa hatiku. Terima kasih Allah, doaku agar anak-anakku rajin dan bersungguh-sungguh menuntut ilmu dimakbulkan Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

My Birthday Party..??

My Birthday Party..??

Amir The Magician Boy

Amir The Magician Boy
hai