Selasa, September 15, 2009

Tadarrus AlQuran bersama murid-murid

Awal pagi aku ada kelas Mathematics Tahun 4, tanya Amir sama ada dia dan rakan-rakan berminat bertadarrus.  Katanya bagi dirinya dia suka sekali.  Lagipun, Ramadhan hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi akan meninggalkan kita, katanya.  Hati rasa tenang, sejuk dan puas.  Aku bangga dan amat bersyukur punyai anak sepertinya.  Kawan-kawan Amir bagaimana? Aku menduganya lagi.  Itu abah kenalah tanya mereka sendiri.  Tapi, Amir rasa semuanya suka ke Surau Sekolah dan bertadarrus bersama-sama.  Sambungnya.

Sesampai sahaja ke sekolah, aku tidak terus ke pejabat seperti kebiasaan.  Tapi, aku ke kelas sebab kelas aku bermula awal pagi.  Di kelas aku terus bertanya bebudak, semuanya nampak enjoy bahkan terus beratur hendak ke surau.  Aku senyum sendiri. 

Di surau, 1 jam bertadarus kami sempat menghabiskan 4 hingga 5 muka surat dari Al Quran.  Setidaknya, pagi ini aku telah mencetuskan aktiviti untukku dan murid-muridku mendekati kehidupan alQuran.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

My Birthday Party..??

My Birthday Party..??

Amir The Magician Boy

Amir The Magician Boy
hai