Jumaat, September 04, 2009

aktiviti Jumaat

Jam 11 a.m. aku memandu ke CIMB Jitra, singgah di Titi Gajah ambil Zuki dan kami pergi bersama. Di sana (CIMB Jitra), manusia yang berlanggan dengan bank tersebut masyaallah...punyalah ramai. Aku dan zuki kena beratur menunggu giliran. Jumpa dua hingga tiga pegawai bank, aku dihubungi dengan rakan pelajar dari Gopeng, seorang perempuan (ibu kepada 5 anak). Katanya sudah berada di Shahab Perdana, dia bertanyakan bagaimana untuk ke pejabatku yang terletak di Kompleks Perniagaan Utama, Jalan Sultanah Sambungan. Aku kata, u jangan bimbang, nanti i ambil dan bawa u pergi ke sana. Selepas itu, aku rasa dia feel happy. Selesai shaja berurusan kami pun terus pulang, dalam perjalanan ke pejabat di no. 72, aku call Amran. Namun, telefon tidak di angkat. Sebentar kemudian dia call aku balik. Aku 'confirm'kan tentang kelas Java petang ini. Dia kata ok, aku rasa senang hati.
Jam sudah menunjukkan angka 13.20 petang, anak-anak telahpun bersedia ke masjid. Menunaikan kewajipan solat Jumaat. Mereka berdua Aidil dan Amir telah ready di dalam kereta yang telah dibunyikan injinnya. Aku menjeling melihat mereka, masing-masing mempamerkan ke`masaman' wajah mereka tanda protes dan marah padaku kerana sedikit lambat dan membuat mereka tertunggu-tunggu. Aku bergegas mengambil wuduk dan bersiap ke masjid.
Di Masjid Khatib berkhutbah tentang peri pentingnya memperbanyakkan amalan di Ramadhan yang penuh barakah ini. Sambil mendengar, aku berfikir tentang aktiviti sepanjang hari ini...rasanya hanya mandatar macam hari-hari sebelumnya. Jadi, aku berazam mahu tingkatkan amalan soleh hari ini.
Pulang dari masjid, terus saja bersiap ke pejabat. Amran telefon, kata dah sampai. Aku beritahu Zuki dan beberapa pelajar sudahpun menunggu. Dia beritahu aku bahawa pejabat tutup. Berkunci lagi. Aku call Zuki, dari maklumat Zuki dia dan rakan-rakan sudah lama menunggu di office tempat di mana kelas akan dijalankan. Aku call Amran dan bertanyakan dia di mana..dia beritahu ada di depan adz enterprise....oh, Amran tersilap tempat menunggu. Aku memberitahu Amran, pejabatku ialah Adz Management Sdn Bhd.
Ketika memandu, aku berazam untuk memberi perhatian sungguh-sungguh tentang bahasa Java yang akan aku belajar nanti. Mudah-mudahan azamku dikira sebagai amal soleh. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

My Birthday Party..??

My Birthday Party..??

Amir The Magician Boy

Amir The Magician Boy
hai